No cóż, okres jesienno-zimowy, to czas, gdy jesteśmy zalewani reklamami cudownych farmaceutyków, które wyciągną nas z każdej choroby. Temat profilaktyki jest jakoś pomijany, a to najtańszy i najlepszy sposób, aby pozostać zdrowym. Co zatem warto jeść, aby pozostać zdrowym?

Grejpfrut

To mój stary i sprawdzony od lat wspomagacz. Zawiera dużo witaminy C, która podnosi naszą odporność. Zawiera też flawonoidy, które zwiększają aktywność układu odpornościowego.

Kapusta

Kapusta zawiera glutaminę, która wzmacnia system odpornościowym i może ograniczyć ryzyko zachorowania na raka. 

Szpinak

Przez wielu znienawidzony, ale zdrowy. Też nigdy nie lubiłem szpinaku, dopóki nie zjadłem go podsmażanego w połączeniu z czosnkiem i sosem śmietanowym, Tak to go można jeść.
Szpinak zawiera kwas foliowy, który pomaga w naprawie DNA i w produkcji nowych komórek. Zawiera też:
– błonnik, który reguluje nam pracę jelit
– przeciwutleniacze, które naprawiają komórki
– witaminę C

Jagody acai

To rzadko spotykane u nas jagody, który zawierają mnóstwo antocyjanów, czyli związki wspomagających ukł. odpornościowy. Chronią przed starzeniem się i chorobami.
Podobne właściwości mają też czarne porzeczki.

Pieczarki

Pieczarki zawierają dużo selenu, który od dawna jest znany jako środek ochronny przeciwko grypie. Zawierają też przeciwutleniacze i witaminy z grupy B.
Według badań grzyby należy dorzucić do swojej diety, ponieważ działają antybakteryjnie, antywirusowo i antynowotworowo, czyli same plusy.

Zielona herbata

O korzyściach z picia zielonej herbaty już pisałem, dlatego nie będę się powtarzał. Ten element powinniście na stałe wrzucić do swojej diety.

Czosnek

Czosnek to taki naturalny antybiotyk. Zawiera dużo przeciwutleniaczy i chroni przed wrzodami żołądka i rakiem jamy ustnej.

Brokuły

Brokuły zawierają glutationy, które wspomagają ukł. odpornościowy. Zawierają też dużo witaminy A, redukują ryzyko raka i spowalniają procesy starzenia.

Migdały

Migdały zawierają więcej zdrowych tłuszczów niż orzechy włoskie i nie wiem dlaczego jest takie ogólne parcie tylko na orzechy włoskie. 1/4 szklanki migdałów dostarcza ok. 50% dziennego zapotrzebowania na wit. E, która ma wpływ na odporność. Zawierają też ryboflawinę i niacynę, które redukują stres.

Profilaktyka to najtańszy sposób na zachowanie zdrowia. Nie inwestuję w szczepionki na grypę itp. i uważam, że lepiej zainwestować w zdrowy tryb życia, który nie jest ani trudny, ani drogi.